Balázsné Lendvai Marietta (2014) A bizalom kiépítésének kulcsparaméterei a pénzügyi szolgáltatások igénybevételénél. In: Alkalmazott tudományok II. fóruma. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 63-83. ISBN 978-963-7159-99-2
Szöveg
A bizalom kiépítésének kulcsparaméterei a pénzügyi szolgáltatások igénybevételénél.pdf - Megjelent verzió Restricted to Csak regisztrált felhasználók Download (2MB) |
Abstract
The financial crisis has resulted in the loss of trust on a global scale at the financial markets, which has then been continuously deepened by an increasing insecurity. My paper aimed at having a thorough look at what customers expected from financial services and financial providers and finding an answer to what factors could strengthen the process of restoring trust. I did a field research with the participation of 2046 persons by online questioning and I analysed what was happening in the customers’ ‘black boxes’. I examined the components of trust and I listed the major requirements concerning financial services as they can not only be regarded as a forecast but they also reflect emotional and mental factors. With the help of cluster analysis I identified five segments. I demonstrated the differences between each group and I presented how they could be described by their characteristic features and demographic criteria. On the basis of the results obtained I pointed out possible points of outbreak which could be incorporated in order to restore trust. Thus, ‘therapy package 7-T’ involves key components which could be crucial pillars of restoring trust and managing emotional dimensions. They could also help develop a strategy, improve customers’ financial literacy, fulfil expectations of development and building attraction. Keywords: financial service, financial requirements, cluster analysis, means of building trust
Tudományterület / tudományág
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Kar
Tanszék
Menedzsement és Gazdaságinformatika Intézeti Osztály
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola (csak GKZ-s szerzőségű, 2015-ig megjelent publ.)
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Kulcsszavak: | pénzügyi szolgáltatás, klaszterelemzés, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, lakossági üzletág, primer kutatás, ügyfélkapcsolat - ügyfélszolgálat - vevőszolgálat, pénzügyi tanácsadás, pénzügyi válság |
A mű MTMT azonosítója: | 2862131 |
Felhasználó: | G. Tibor Szabó |
Dátum: | 28 Már 2017 13:56 |
Utolsó módosítás: | 17 Jún 2021 18:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |