Mérlegen a hazai start-upok

Márkus Mónika (2016) Mérlegen a hazai start-upok. Logisztika - Informatika - Menedzsment, 1 (1). pp. 195-208. ISSN 2498-9037

[thumbnail of ck_Markus_LIM-2016-01.pdf]
Előnézet
Szöveg
ck_Markus_LIM-2016-01.pdf - Megjelent verzió

Download (2MB) | Előnézet
Hivatalos webcím (URL): https://www.uni-bge.hu/GKZ/Kutatas-Projekt-Mobilit...

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányom célja, hogy bemutassam a hazai start-up vállalkozások helyzetét. A start-up, mint fogalom a Szilícium-völgyből ered, a ’70-es években jöttek létre az első ilyen típusú vállalkozások az Egyesült Államokban, míg Európában a start-upok 15-20 évvel később jelentek meg. Hazánkban pedig 7-8 éve beszélhetünk a start-up jelenség felbukkanásáról. Ezen vállalkozásoknak mind itthon és mind nemzetközi szinten számos megfogalmazása létezik, nem lehet egy egzakt definíciót meghatározni. Alapvetően a kezdő cégeket sorolhatjuk ide, de az értelmezés folyamatosan változik, hiszen a Google-t és a Facebook-ot is itt emlegetik, holott mind a kettő ma már tőzsdén jegyzett vállalat. A sok aspektusban vázolt fogalomról összességében elmondható, hogy a start-up újonnan alapított, innovatív vállalkozás, mely magas növekedési potenciállal rendelkezik, továbbá fontos, hogy nem a helyi piacra koncentrálnak, céljuk a nemzetközi piacon való jelenlét. Jó ötletekből és tehetséges emberekből itthon sincs hiány, ezzel szemben mégis kevés azon vállalkozások száma, akik a nemzetközi piacra tudnak lépni, és ott képesek megállni a helyüket. Úgy gondolom, a hazai vállalkozások környezete folyamatosan változik, ami az ökoszisztéma tudatos építésének, valamint gyors fejlődésének köszönhető elsősorban. Ez a változás az, ami nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy hazánkban is elterjedjen a start-up vállalkozások kultúrája. Hazánkban egyre inkább fejlődő ökoszisztéma segít abban, hogy kialakuljon a működéshez szükséges üzleti háttér, illetve a megfelelő szemlélet.

Abstract

In my work the focus will be on the situation of startups in Hungary. The concept of startups roots in the Silicon Valley from the 70s, in Europe they only appeared 15-20 years later while in Hungary their appearance can be dated to 2010s. The startup has many definitions, we can not give an exact one. Mainly we call freshly founded ventures as startups thus you can see that the definition is not clear, because Google and Facebook is named as a startup, but they can be found on stock exchange. We can see these enterprises from many perspective, they are usually a freshly founded innovative ventures with many potential, moreover their only focus is the international market. Many good ideas can be found in Hungary, but only a few can reach the international market to find its customers. I suppose the environment is always changing in Hungary for this new ventures which can be thanked to the new ecosystem and the quick improvements. This lay down the basics for the spread of startups. This changes support the improvement of the environment such as the necessary business background or the adequate point of view.

Tudományterület / tudományág

05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (csak GKZ-s szerzőségű, 2015-ig megjelent publ.)

Mű típusa: Cikk
Kulcsszavak: startup, vállalkozás, innováció, Magyarország, vállalkozásalapítás - vállalkozásindítás
A mű MTMT azonosítója: 3194173
DOI azonosító: 10.29177/
Felhasználó: G. Tibor Szabó
Dátum: 12 Már 2018 14:35
Utolsó módosítás: 10 Feb 2023 11:39
URI: https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/936

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet