Hegedűs Anita (2019) Kihívások és válaszok, avagy miért nehéz ma egy professzionális szolgáltatást menedzselni. In: Válogatott tanulmányok kutató hallgatók munkáiból az EFOP 3.6.1-16-2016-00012 számú projekt keretében végzett kutatások eredményeiből. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 277-332. ISBN 9786155607745
Előnézet |
Szöveg
mtmt_Hallgatói_kötet_intreaktív_p277-332.pdf - Megjelent verzió Download (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő kérdéskörét a számviteli szolgáltatások mint professzionális szolgáltatásoknál megjelenő menedzsmentkihívások elemzése jelenti.Kutatásom során megvizsgálom, milyen változásokon mentek át a számviteli szolgáltatások a rendszerváltás óta, mennyire lehet elkülöníteni az alap és kiegészítő szolgáltatásokat e szektorban, továbbá, hogy milyen szolgáltatáselemeknél beszélhetünk professzionalitásról. Tanulmányozom, milyen kihívásoknak kell jelenleg megfelelni a piac kínálati oldalán, valamint azt, hogy a szolgáltatók mennyire gondolkodnak ma proaktívan. Primer kutatási módszerekkel keresem a választ a következő kérdésekre: hogyan készüljenek fel a szolgáltatók a várható változásokra?; mely számviteli szolgáltatási területeken várható a robotizáció?; hol lehet standardizálni a folyamatokat?A kutatásom során kvalitatív és kvantitatív módszereket is alkalmaztam. A kvalitatív módszerek közül a mélyinterjút és a honlapkutatást választottam. A kvantitatív kutatási technikák közül a kérdőíves megkérdezés mellett döntöttem, e felmérésnél a könyvelőiroda vezetőit kértem meg a kutatási kérdéseimhez kapcsolódó válaszadásra. Kutatásomban felhasználtam azokat a személyes tapasztalatokat is, melyeket több mint kétéves duális gyakorlatom alatt szereztem egy könyvelőirodában.E kutatások azt mutatják, hogy jelenleg humánerőforrásgondokkal, technológiai és ügyféloldali problémákkal küzdenek e szervezetek vezetői. Dolgozatomban a problémák azonosítása mellett a kihívások kezelésére alkalmas megoldásokkal is foglalkozom.
Tudományterület / tudományág
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (csak GKZ-s szerzőségű, 2016-2020 között megjelent publ.)
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Kulcsszavak: | EFOP 3.6.1-16-2016-00012, menedzsmentkihívások, kihívások, professzionális szolgáltatás, számviteli szolgáltatás, robotizáció, várható változások |
A mű MTMT azonosítója: | 30954659 |
Felhasználó: | G. Tibor Szabó |
Dátum: | 09 Dec 2019 09:34 |
Utolsó módosítás: | 17 Jún 2021 18:53 |
URI: | https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1592 |
Actions (login required)
Tétel nézet |