Tóth Zsuzsanna; Balázsné Lendvai Marietta; Beke Judit (2021) Getting closer to the needs of the labour market: a system measuring soft skills at a Hungarian rural university. GiLE Journal of Skills Development, 1. (1.). pp. 37-49. ISSN 2732-3781
Előnézet |
Szöveg
gjsd.2021.v1.i1.pp37-49.pdf - Megjelent verzió Download (594kB) | Előnézet |
Abstract
A key measure of higher education’s success is the extent to which it can provide the labour market with graduates that excel not only in terms of their professional training but also in terms of their soft skills. To that end, the competences of students entering university must first be diagnosed. This paper presents a pilot study of such a measurement system, together with first-year results obtained by a rural university faculty. Equipped with better information about its freshman students, such a university can begin to address the revealed competence deficiencies actively, and, over the course of an entire training cycle, further improve the labour market value of the young people when they come to graduate. Provisional recommendations are made at the end of this paper; however, further data analysis, once undertaken, may lend further support to the practical approach outlined here.
Tudományterület / tudományág
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány > 05.03.01. Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) > 05.03.01.01. Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás > 05.03.01.01.05. Felsőoktatás
Kar
Intézmény
Pannon Egyetem
Mű típusa: | Cikk |
---|---|
Kulcsszavak: | kompetenciák, kompetenciafejlesztés, kompetenciamérés, puha készségek, felsőoktatás, tanulói sikeresség, képzési szükségletek, mérési rendszer |
A mű MTMT azonosítója: | 31960605 |
DOI azonosító: | https://doi.org/10.52398/gjsd.2021.v1.i1.pp37-49 |
Felhasználó: | G. Tibor Szabó |
Dátum: | 07 Szep 2021 12:16 |
Utolsó módosítás: | 07 Szep 2021 15:30 |
URI: | https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1654 |
Actions (login required)
Tétel nézet |