Gubán Miklós; Udvaros József (2016) Demonstration the class, objects and inheritance concepts by software. Acta Didactica Napocensia, 9 (1). pp. 23-34. ISSN 2065-1430
Előnézet |
Szöveg
article_9_1_3.pdf - Megjelent verzió Download (731kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A körülöttünk lévő világ gyorsan fejlődik. Tanúi vagyunk a technológia és a kommunikáció gyors fejlődésének. Ez új kihívásokat és kötelezettségeket jelent a jövőbeli stratégiákhoz és hozzáállásokhoz. A mai operációs rendszerek és fejlesztési környezetek alkalmazzák az OOP (objektumorientált vagy objektumelvű programozás) elvét; ezért a mai fejlemények elképzelhetetlenek az operatív program használata nélkül. Az OOP és a kapcsolódó rendszer-fejlesztési módszerek ismerete és használata alapvetően fontos a tapasztalt programozók és a fejlesztők számára. Következésképpen a számítógépes tudománynak és programozásnak az OOP-on kell alapulnia. Az OOP-t el lehet kerülni az alapvető számítógépes ismeretek oktatásával; ez azonban elengedhetetlen része a programozásnak. Általánosan ismert - oktatási tapasztalatok alapján -, hogy a hagyományos szekvenciális programozás tanítása nehézségekkel néz szembe, sőt, az OOP tanítása, amely közelebb van a valósághoz, még nehezebb. Annak a ténynek az oka, hogy további elméleti és modellezési ismeretekre lenne szükség, de a hagyományos szekvenciális programozási elveket is meg kell tanítani. Megkérdezhetjük, hogy helyénvaló-e elkezdeni az OOP-oktatást az iskolákban. Vegyük figyelembe, hogy a programozás, az algoritmikus gondolkodás alapvető fontosságú. További kérdéseket vet fel, például: Milyen módszert kell alkalmazni a tanításra, hogyan tanítsuk a tanulókat a leghatékonyabb és a legrövidebb idő alatt, hogy ezt a technikát használhassák.
Abstract
The world all around us is rapidly developing. We are witnessing the rapid evolution of technology and communication. This means new challenges and responsibilities to future strategies and attitudes. Today's operating systems and development environments apply the principle of OOP; therefore today's developments are inconceivable without the usage of OOP. The knowledge and usage of OOP and the related system development methods are essential mainly for experienced programmers and developers. Consequently, teaching computer science and programming needs to be based on OOP. OOP can be avoided in case of teaching basic computer skills; however, it is an essential part of teaching programming. It is generally known - based on teaching experiences – that teaching traditional sequential programming is facing difficulties, moreover, teaching OOP, that is closer to reality, is even more difficult. The reason for its difficulty is the fact that further theoretical and modelling skills would be required, but the traditional sequential programming principles should be taught as well. So we can ask when it is appropriate to start the OOP education at schools. Let´s take into consideration that to be able to learn programming, algorithmic thinking is essential. It raises further question such as: what method to use for teaching, how to teach students the most effectively and in the shortest period to be able to use this technique.
Tudományterület / tudományág
01. Természettudományok > 01.01. Matematika > 01.01.01. Elméleti és alkalmazott matematika
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Kar
Tanszék
Management és Gazdaságinformatika Intézeti Osztály
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (csak GKZ-s szerzőségű, 2016-2020 között megjelent publ.)
Mű típusa: | Cikk |
---|---|
Kulcsszavak: | OOP, class, object, inheritance, gamification, objektumorientált programozás (OOP), játékosítás - gamifikáció, programozás - számítógépprogram-készítés, oktatás - képzés |
A mű MTMT azonosítója: | 3074193 |
Felhasználó: | Judit Góczán |
Dátum: | 26 Feb 2022 14:10 |
Utolsó módosítás: | 26 Feb 2022 14:10 |
URI: | https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1659 |
Actions (login required)
Tétel nézet |