Gubán Miklós; Kovács György (2016) Mathematical model for optimal fuel supply of international transport activity. Annals of the Faculty of Engineering Hunedoara; Hunedoara, 14 (3). pp. 29-34. ISSN 1584-2665
Előnézet |
Szöveg
out.pdf - Megjelent verzió Download (549kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A benzinkutak optimális kiválasztásának és az újratöltött üzemanyag mennyiségének az optimális mennyiségét a hosszú nemzetközi szállítási hurkokban nem egy központi döntéshozatali folyamat határozza meg a vállalatok továbbításakor, hanem a kamion-sofőr egyéni döntésétől függ. Ezért a kiégett fűtőanyag összköltsége nem optimális. E tanulmány célja, hogy kidolgozza a nemzetközi szállítási tevékenységek optimális tüzelőanyag-ellátásának tervezésére szolgáló módszert.
Abstract
Determination of optimal petrol station selection and the optimal quantity of the amount of refilled fuel during long international transport loops is not defined by a central decision making process at forwarding companies, but it depends on the individual decision of the camion driver. Therefore, the total cost of the burned fuel is not optimal. The aim of this study is to elaborate a method for planning the optimal fuel supply for international transport activities.
Tudományterület / tudományág
01. Természettudományok > 01.01. Matematika > 01.01.01. Elméleti és alkalmazott matematika
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok > 05.02.02. Ipari kapcsolatok
Kar
Tanszék
Management és Gazdaságinformatika Intézeti Osztály
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (csak GKZ-s szerzőségű, 2016-2020 között megjelent publ.)
Mű típusa: | Cikk |
---|---|
Kulcsszavak: | transport loop, planning, optimal fuel supply, logisztika, szállítmányozás, optimatizálás, üzemanyag |
A mű MTMT azonosítója: | 3102813 |
Felhasználó: | Judit Góczán |
Dátum: | 26 Feb 2022 14:10 |
Utolsó módosítás: | 26 Feb 2022 14:20 |
URI: | https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1660 |
Actions (login required)
Tétel nézet |