Generációk egymásról – egy levelező tagozatos hallgatók körében végzett felmérés első eredményei –

Bozsó Renáta; Jármai Erzsébet Mária; Keczer Gabriella (2023) Generációk egymásról – egy levelező tagozatos hallgatók körében végzett felmérés első eredményei –. Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról, 3 (1). pp. 160-172. ISSN 2786-3484

[thumbnail of Generációk egymásról - Egy levelező tagozatos hallgatók körében végzett felmérés első eredményei.pdf]
Előnézet
Szöveg
Generációk egymásról - Egy levelező tagozatos hallgatók körében végzett felmérés első eredményei.pdf - Megjelent verzió

Download (294kB) | Előnézet
Hivatalos webcím (URL): https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/kapocs/inde...

Absztrakt (kivonat)

Az egyes generációk egymásról alkotott véleményének megismerése elengedhetetlen ahhoz, hogy a felsőoktatásban ösztönözzük az intergenerációs tanulást, és megfelelően tudjuk facilitálni a multigenerációs hallgatói csoportok működését, a munkahelyeken pedig elősegítsük a jelenleg aktív négy generáció – Baby Boomer, X, Y és Z – kollaborációját. Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karának különböző életkorú levelező tagozatos hallgatói hogyan látják a maguk korcsoportját, illetve a többi generációt a multigenerációs csoportban szerzett élményeik, tapasztalataik alapján, valamint befolyásoljae az egymással való együttműködési hajlandóságot az életkor.Célunk annak megállapítása volt, hogy a szakirodalmi modellekben és korábbi kutatásokban megjelenő generációs jellemzőket visszaigazolják-e a hallgatói vélemények, illetve kirajzolódnak-e korcsoporthoz köthető különbségek az egyes generációk megítélésben. Felmérésünket önkéntes, anonim, online kérdőív segítségével végeztük 2023 januárjában. A 150, 40 év alattiak és 40 év felettiek véleményét közel azonos arányban reprezentáló válasz alapján megállapítható, hogy a hallgatók véleménye a generációs elméletekben megjelenő állításokat csak kis mértékben igazolja vissza, különösen az X generáció esetében. Ugyanakkor kirajzolódnak olyan, a fiatalabbakra és az idősebbekre inkább jellemző erények, amelyekre érdemes lenne építeni a tanulási-tanítási folyamatban. Annál is inkább, mert a hallgatók partnerválasztási szempontjai között a páros- és csoportmunka során a hasonló életkor nem szerepel, nincs tehát akadálya az intergenerációs együttműködésnek és tanulásnak.

Tudományterület / tudományág

05. Társadalomtudományok
06. Bölcsészettudományok

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Intézmény

Pannon Egyetem

Mű típusa: Cikk
Kulcsszavak: generációk - nemzedékek, felsőoktatás, kompetenciák, tanulás, együttműködés - kooperáció
A mű MTMT azonosítója: 34112891
DOI azonosító: https://doi.org/10.14232/kapocs.2023.1.160-172
Felhasználó: Ármin Szekér
Dátum: 07 Jan 2025 15:13
Utolsó módosítás: 07 Jan 2025 15:13
URI: https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1704

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet