Jármai Erzsébet Mária; Bán Erika; Ilyésné Molnár Emese; Vágány Judit Bernadett (2023) Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban : Fókuszban a Tudományos Diákköri Konferencia és a Közgazdaságtudományi Szekció. Vezetéstudomány, 2023 (7-8). pp. 105-120. ISSN 0133-0179
Előnézet |
Szöveg
Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A szerzők tanulmányukban többéves kutatómunka eredményeként komplex módon mutatják be a magyar gazdasági felsőoktatásban megvalósuló tehetséggondozást, s ezen belül a tudományos diákköri mozgalom helyzetét. A tanulmány céljai között szerepelt a tudományos diákköri (TDK) konferencia szerepének és történetének bemutatásán túl a TDK országos vezetői, a tehetséggondozásban élen járó egyetemi oktatók, valamint az egyetemi hallgatók helyzetfeltáró véleményének megismerése a mozgalom jelentőségéről és a tehetséggondozásban betöltött szerepéről, az érintettek részvételi motivátorairól. Ezen összetett célrendszer betöltése többféle kutatási módszer bevonásával vált lehetővé. Tanulmányuk eredményeként megállapítható, hogy a TDK, mint a tehetséggondozás egy formája, magában foglalja a belső motiváció erősítését, valamint az anyagi és erkölcsi ösztönzők biztosítását is. Lényeges megállapítás az, hogy az oktatók és hallgatók TDK-mozgalomhoz való viszonyulását összességében az intézményi kultúra erősen befolyásolja.
Abstract
In addition to presenting the role and history of the Scientific Student’s Associations Conference (TDK), the aim of the study was to identify the opinions of the national leaders of the TDK, university lecturers at the forefront of talent management, and university students on the significance of this association and activity and its role in talent management, as well as the participation motivations of those involved. Achieving this complex target system was facilitated by the application of several research methods. As a result of this study, the authors can conclude that talent management includes the strengthening of internal motivation, as well as the provision of financial and moral incentives. An important finding is that teacher and student attitudes towards the TDK movement are strongly influenced by the institutional culture as a whole.
Tudományterület / tudományág
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány > 05.03.01. Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika)
Kar
Intézmény
Pannon Egyetem
Mű típusa: | Cikk |
---|---|
Kulcsszavak: | TDK - Tudományos Diákköri Konferencia, OTDK - Országos TudományosDiákköri Konferencia, felsőoktatás, tehetséggondozás |
A mű MTMT azonosítója: | 34070033 |
DOI azonosító: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.07-08.08 |
Felhasználó: | Ármin Szekér |
Dátum: | 15 Jan 2025 09:12 |
Utolsó módosítás: | 15 Jan 2025 09:12 |
URI: | https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1705 |
Actions (login required)
Tétel nézet |