Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban : Fókuszban a Tudományos Diákköri Konferencia és a Közgazdaságtudományi Szekció

Jármai Erzsébet Mária; Bán Erika; Ilyésné Molnár Emese; Vágány Judit Bernadett (2023) Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban : Fókuszban a Tudományos Diákköri Konferencia és a Közgazdaságtudományi Szekció. Vezetéstudomány, 2023 (7-8). pp. 105-120. ISSN 0133-0179

[thumbnail of Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban.pdf]
Előnézet
Szöveg
Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban.pdf - Megjelent verzió

Download (1MB) | Előnézet
Hivatalos webcím (URL): https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vez...

Absztrakt (kivonat)

A szerzők tanulmányukban többéves kutatómunka eredményeként komplex módon mutatják be a magyar gazdasági felsőoktatásban megvalósuló tehetséggondozást, s ezen belül a tudományos diákköri mozgalom helyzetét. A tanulmány céljai között szerepelt a tudományos diákköri (TDK) konferencia szerepének és történetének bemutatásán túl a TDK országos vezetői, a tehetséggondozásban élen járó egyetemi oktatók, valamint az egyetemi hallgatók helyzetfeltáró véleményének megismerése a mozgalom jelentőségéről és a tehetséggondozásban betöltött szerepéről, az érintettek részvételi motivátorairól. Ezen összetett célrendszer betöltése többféle kutatási módszer bevonásával vált lehetővé. Tanulmányuk eredményeként megállapítható, hogy a TDK, mint a tehetséggondozás egy formája, magában foglalja a belső motiváció erősítését, valamint az anyagi és erkölcsi ösztönzők biztosítását is. Lényeges megállapítás az, hogy az oktatók és hallgatók TDK-mozgalomhoz való viszonyulását összességében az intézményi kultúra erősen befolyásolja.

Abstract

In addition to presenting the role and history of the Scientific Student’s Associations Conference (TDK), the aim of the study was to identify the opinions of the national leaders of the TDK, university lecturers at the forefront of talent management, and university students on the significance of this association and activity and its role in talent management, as well as the participation motivations of those involved. Achieving this complex target system was facilitated by the application of several research methods. As a result of this study, the authors can conclude that talent management includes the strengthening of internal motivation, as well as the provision of financial and moral incentives. An important finding is that teacher and student attitudes towards the TDK movement are strongly influenced by the institutional culture as a whole.

Tudományterület / tudományág

05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány > 05.03.01. Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Intézmény

Pannon Egyetem

Mű típusa: Cikk
Kulcsszavak: TDK - Tudományos Diákköri Konferencia, OTDK - Országos TudományosDiákköri Konferencia, felsőoktatás, tehetséggondozás
A mű MTMT azonosítója: 34070033
DOI azonosító: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.07-08.08
Felhasználó: Ármin Szekér
Dátum: 15 Jan 2025 09:12
Utolsó módosítás: 15 Jan 2025 09:12
URI: https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1705

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet