Balázsné Lendvai Marietta; Zsupanekné Palányi Ildikó (2016) Dual education as a new strategic direction in higher education. Logisztika - Informatika - Menedzsment, 1 (1). pp. 160-173. ISSN 2498-9037
Előnézet |
Szöveg
ck_Balazsne_Zsupanekne_LIM-2016-01.pdf - Megjelent verzió Download (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A duális képzés elindítása egyre több felsőoktatási intézmény stratégiai irányvonalában megjelenik. Ez a fajta képzési forma szerencsésen találkozik a modern vállalatok céljaival is. A XXI. század legújabb trendjeit és kihívásait észlelve egyre több vállalkozás holisztikus alapokra építi fel a stratégiáját. A pénzügyi mutatók mellett meghatározóvá váltak a marketing eredményesség mérőszámai (pl. vásárlói elégedettség, ügyfélvesztés, stb.), valamint az egyes döntések, tevékenységek és programok jogi, etikai, társadalmi és környezeti hatásai. Az újszerű szemléletben fontos helyet kap a társadalmi felelősségvállalás dimenziója. Gazdag eszköztárral találkozhatunk a gyakorlatban, amelyek között megtalálhatók a környezetért, a gazdaságért, a munkavállalókért és a társadalomért vállalt tettek. Ez utóbbihoz sorolható a duális képzési formába való bekapcsolódás is. Egyre több szervezet felismeri, hogy a szakképzett és megfelelő kompetenciákkal rendelkező munkaerőt biztosító, jó minőségű oktatás a fenntartható fejlődésnek kulcstényezője. Az oktatási intézményekkel való együttműködés támogatja a felnövekvő generáció életre és munkára való felkészítését, akik a nemzetközi versenyben is képesek lesznek helytállni. A tanulmányban egy Zala megyei mélyinterjús felmérés eredményei alapján mutatjuk be, hogy mi motiválta a műszaki és közgazdász duális képzésbe bekapcsolódó vállalkozásokat. Vizsgáljuk továbbá az eddigi benyomásaikat, véleményüket és fejlesztési javaslataikat.
Abstract
Dual education is a new strategic direction for a growing number of higher educational institutions. This educational form also meets the goals of modern companies. Seeing the latest trends and challenges of the 21st century, more and more enterprises base their strategies on holistic foundations. Besides financial indicators, marketing efficiency indexes (e.g. consumer satisfaction, customer loss, etc.) as well as the legal, ethical, social and environmental consequences of certain decisions, activities and programmes have become crucial. The dimension of corporate social responsibility plays a significant role in this novel approach. We can find a rich set of tools in practice that includes activities taken for the environment, the economy, employees and the society. The last of such activities can mean joining dual education. An increasing number of organizations realise that quality education, which provides skilled workforce equipped with the right competences, is a key component of sustainable development. Co-operation with educational institutions helps prepare the forthcoming generations for life and work so that they would be able to better compete in the international market. In this paper, relying on the results of an in-depth interview survey carried out in Zala County, we will demonstrate the factors that motivated enterprises to join dual education in technology and economics, and will furthermore analyse their impressions and opinions of the programme and proposals for improvement.
Tudományterület / tudományág
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Kar
Tanszék
Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola (csak GKZ-s szerzőségű, 2015-ig megjelent publ.)
Mű típusa: | Cikk |
---|---|
Kulcsszavak: | duális képzés, oktatás - képzés, felsőoktatás, vállalati társadalmi felelősségvállalás - CSR |
A mű MTMT azonosítója: | 3193469 |
DOI azonosító: | 10.29177/ |
Felhasználó: | G. Tibor Szabó |
Dátum: | 12 Már 2018 14:35 |
Utolsó módosítás: | 10 Feb 2023 10:24 |
URI: | https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/938 |
Actions (login required)
Tétel nézet |