Minőségügyi eszközök a problémamegoldási folyamat során. A halszálka diagram

Fehér Norbert (2022) Minőségügyi eszközök a problémamegoldási folyamat során. A halszálka diagram. Magyar Minőség, 31. évf. (6.). pp. 12-21. ISSN 1416-9576

[thumbnail of 2022_06_MM_pp._12-21.pdf]
Előnézet
Szöveg
2022_06_MM_pp._12-21.pdf - Megjelent verzió

Download (2MB) | Előnézet
Hivatalos webcím (URL): https://quality-mmt.hu/wp-content/uploads/2022/06/...

Absztrakt (kivonat)

Gyakran ok-okozati viszonyban állnak egymással az egyes jelenségek a vállalati működésben. A halszálka elemzés alapelve, hogy a vállalati folyamatokban megrejlő komplex problémák nem lineárisok, azaz egyetlen gyökérokra visszavezethetők, és egy adott hiba mindaddig előfordulhat, amíg annak összes oka feltárásra nem kerül. Az elemzés az okokat egyfajta hierarchikus szerkezetbe foglalja, ami alapján azok lehetnek ún. elsődleges közvetlen okok, valamint alacsonyabb rendű közvetett okok (Kövesi János - Topár József (szerk), 2006). A folyamatfejlesztő csapatnak a felmerülő problémákhoz gyökérokokat kell azonosítani, majd azokra vonatkozóan konkrét fejlesztési akciókat végrehajtania.

Tudományterület / tudományág

05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok > 05.02.03. Gazdálkodás és menedzsment

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika

Intézmény

Pannon Egyetem

Mű típusa: Cikk
Kulcsszavak: minőségfejlesztés, problémamegoldás, halszálka diagram, Ishikawa diagram, ok-okozati elemzés
A mű MTMT azonosítója: 33633205
Felhasználó: G. Tibor Szabó
Dátum: 04 Szep 2024 13:41
Utolsó módosítás: 04 Szep 2024 13:41
URI: https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1695

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet