Fehér Norbert (2022) Minőségügyi eszközök a problémamegoldási folyamat során. A halszálka diagram. Magyar Minőség, 31. évf. (6.). pp. 12-21. ISSN 1416-9576
Előnézet |
Szöveg
2022_06_MM_pp._12-21.pdf - Megjelent verzió Download (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Gyakran ok-okozati viszonyban állnak egymással az egyes jelenségek a vállalati működésben. A halszálka elemzés alapelve, hogy a vállalati folyamatokban megrejlő komplex problémák nem lineárisok, azaz egyetlen gyökérokra visszavezethetők, és egy adott hiba mindaddig előfordulhat, amíg annak összes oka feltárásra nem kerül. Az elemzés az okokat egyfajta hierarchikus szerkezetbe foglalja, ami alapján azok lehetnek ún. elsődleges közvetlen okok, valamint alacsonyabb rendű közvetett okok (Kövesi János - Topár József (szerk), 2006). A folyamatfejlesztő csapatnak a felmerülő problémákhoz gyökérokokat kell azonosítani, majd azokra vonatkozóan konkrét fejlesztési akciókat végrehajtania.
Tudományterület / tudományág
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok > 05.02.03. Gazdálkodás és menedzsment
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika
Intézmény
Pannon Egyetem
Mű típusa: | Cikk |
---|---|
Kulcsszavak: | minőségfejlesztés, problémamegoldás, halszálka diagram, Ishikawa diagram, ok-okozati elemzés |
A mű MTMT azonosítója: | 33633205 |
Felhasználó: | G. Tibor Szabó |
Dátum: | 04 Szep 2024 13:41 |
Utolsó módosítás: | 04 Szep 2024 13:41 |
URI: | https://perepo-publikacio.uni-pannon.hu/id/eprint/1695 |
Actions (login required)
Tétel nézet |